صفحات

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

پودینگ وانیل با نون بریوش

 


دستور نون بریوش یادتونه اینم یکی از اون دسرهائیست که میشه با این نون درست کرد پودینگ وانیل که خوشمزست نون بریوش هم خوشمزست پس ترکیب این دو تا فقط میتونه خوب باشه و درست کردنش هم خیلی راحته البته این پودینگ بدون این نون هم یک دسر به حساب میاد ولی با نون بریوش جالبتر میشه حالا اگر این نون را درست کردید میتونید این دسر را هم امتحان کنید.
 
مواد لازم
نان بریوش نصف یک عدد نان در قالب مستطیلی
خامه 30 درصد چربی 1 لیوان و نیم
شیر 1 لیوان و نیم
زرده تخم مرغ 3 عدد
تخم مرغ کامل 2 عدد
شکر 2 سوم پیمانه
نمک یک چهارم ق چایخوری
شربت  Ahorn sirub یا  maple syrup یک چهارم پیمانه در صورت دسترسی نداشتن از عسل یا شربت بار استفاده کنید
چوب وانیل یک عدد یا عصاره وانیل یا هر نوع وانیلی که در دسترس داشتید یک ق چایخوری
 
قسمتهای تیره نون را ببرید بعد به تکه های کوچک ببرید در فر با 150 درجه  سانتیگراد تا حدی که نون طلائی بشه  سوخاری کنید بعد از فر در بیارید تا سرد بشه  یک قالب 30 در 20 سانتی را چرب کنید وآماده بذارید  فر را روی 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.در یک قابلمه متوسط شیر و خامه را بپزید تا به نقطه جوش برسه در همین موقع شعله گاز را خاموش کنید در یک کاسه زرده و تخم مرغها ،شکر،نمک و وانیل را خوب بهم بزنید تا رنگش کرم رنگ بشه کم کم مخلوط شیر و خامه  گرم را اضافه کنید و بهم زدن ادامه بدید میتونید از همزن دستی استفاده کنید حالا زیرقالب پودینگ را با نون بریوش بپوشانید و رویش پودینگ را بریزید و در فر به مدت 30 دقیقه  تا زمانیکه پودینگ پخته و کاملا سفت بشه بپزید از فر در بیارید و بذارید در دمای اتاق خنک بشه موقع سرو روی پودینگ را با نون بریوش بپوشونید ورویش شربت بریزید و سرو کنید .
 
 
من مقدار مواد لازم را نصف کردم واز قالب تک نفره استفاده کردم 







۵ نظر:

  1. دستتون درد نکنه مهناز جون ،خوشمزه به نظر میاد.متاسفانه در مورد اون نون بریوش دو بار خرابش کردم،دفعه ی دوم دستم رو با شیر خیس کردم و کمی شیر بهش اضافه کردم که بیشتر شبیه مال شما شد ، همه چیز تا گذاشتن توی قالب خوب پیش رفت ولی بعد از سه ساعت استراحت توی قالب کم افزایش حجم داشت و حجمش دوبرابر نشده بود شاید باید بیشتر صبر می کردم ولی خیلی از دفعه ی اول بهتر بود ،حالا یه بار هم باید با یه برند دیگه ی آرد امتحان کنم چون برای نون های دیگه هم اون آرد مایع بیشتری می برد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ارغوان جون من وقتی برای اولین بار خمیر بریوش را درست کردم به نتیجه نرسید دومین بار هم راضی نبودم ولی بعدها کاملا دستم اومد ولی باید بگم دستور این خمیر خیلی عملی تر و خوشمزست من دستورهای زیادی برای نون بریوش دارم ولی برای من طعم این نون فوق العادست درست مثل همون بریوشی که در هتل های فرانسه برای صبحونه خورده میشه اینم بگم که بنظر من درست کردن خمیر هزار لا وخمیر شیرینی دانمارکی بی دردسرتر از خمیر بریوشه ولی یک روز همین خمیر را به شکل ایده ال درست میکنی و یک نفس راحت میکشی درست مثل من .

      حذف
  2. حق با شماست با تجربه دستم میاد که چطور خوب درش بیارم برای همینه که من از رو نرفتم هنوز !

    پاسخحذف
  3. سلام ممنون از دستورهاى خوبتون من دستور نان را نتونستم پيدا كنم چند مدل نون بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکلی که روی کلید کردن بود حل شد حالا اگر روی نون بریوش
      کلید کنی طرز تهیه را میبینی.

      حذف