صفحات

۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

طرز تهیه بستنی دوبل شکلات مگنوم

 

سالها پیش قبل از انقلاب در ایران یک بستنی چوبی داشتیم که محصول کارخونه پاک اون زمان بود کسانی که هم سن و سال من باشند باید خوب یادشون باشه که بهش کیم چوبی میگفتیم و روکش شکلاتی خوشمزه ای هم داشت که روش هم دون دون بود کیم چوبی در کاغذ سفید رنگی بود که در وسط یک طرح آبی داشت که پاک نوشته شده بود البته بستنی نون قیفی پاک هم خیلی خوشمزه بود دراواخر هم نوع شکلاتی با روکش شکلاتی به بازار اومده بود ولی بعد از انقلاب کارخونه پاک بسته شد و وقتی بعدها باز شد جز اسم کارخونه همه چی تغییر پیدا کرده بود من یادمه وقتی کیم چوبی جدید را خوردم میخواستم گریه کنم چه قدر بینشون فرق بود  شکلات روی بستنی به سقف دهنم میچسبید و هیج جوری هم جدا نمیشد و با خوردن آب همه چی بدتر میشد دیگه بستنی نخوردن از خوردنش بهتر شده بود.بعد از قرنی بستنی به اسم مگنوم به بازار اومد که کیفیتش کمی بهتر بود وبعد ها کم کم همه چی کمی بهتر شد ولی  نوع شکلاتی همیشه بد بود .
در پست بستنی شکلاتی اگر یادتون باشه من این بستنی را زیاد تحویل نگرفتم چون برای من به اسم بهترین بستنی شکلاتی هضمش کمی سنگین بود و از اونجائی که ژوریهای خونه ما از مرد کوچیک گرفته تا مرد بزرگش در این موارد خیلی سختگیر و بیرحم هستند گفتند که خوبه ولی عالی و یا کامل نیست و خیلی هم شیرینه ، وبرای من هم که بستنی هاگنداز اول و آخر بستنیها ست  معلومه که در این مورد باید  سختگیر باشم  ولی در کل  برای من دراین بستنی جای امید بود چون اول اینکه این بستنی تا آخرش خورده شد وفکر ما را هر شب به خودش مشغول کرده بود و ما هم هر شب به یک شکلی خوردیمش واین خودش یعنی خیلی،  اگر چه در همون اواخر چهره این بستنی برام عوض شد ه بود طعم این بستنی منو به یاد  یک بستنی آشنا مینداخت فقط بدون روکش شکلاتی،ولی باید تغییراتی در اندازه شیرینی صورت میگرفت چون با روکش شکلاتی بیش از اندازه شیرین میشد و در آخر هم این شد که در عکس میبینید و حالا اگر از من بپرسید که نظرم در مورد این بستنی چیه باید بگم من شرمندم حداقل از روی این بستنی و باید بگم خوشمزه ترین بستنی مگنوم خونگی  بود که خوردم و درست کردنش با گارانتی بهتون زیاد توصیه میشه .
این بستنی خیلی راحت درست میشه ولی برای درست کردن مگنوم احتیاج به قالب سیلکون دارید که اگر به شکل بستنی چوبی باشه که خیلی عالی میشه شما میتونید از آمازون این نوع قالب را تهیه کنید اگر قالبتون سیلکون نباشه از قالب تمیز در نمیاد .
شما میتونید این بستنی را در قالب به شکلهای مختلف بدون چوب هم درست کنید مثلا مثل شکلات مارس یا پارفه که به عنوان دسر خیلی هم شیک میشه فقط قالب باید حتما از جنس سیلکون باشه .
مواد لازم
شیر عسلی 360 گرم
شیر پر چرب 180 گرم
خامه با 30 در صد چربی 175 گرم
شکلات سیاه با 70 در صد کاکائو 150 گرم
پودر کاکائو 35 گرم
وانیل یک ق چایخوری
نمک نوک ق چایخوری
نشاسته ذرت 12 گرم یک ق غذاخوری
آب سرد 2 ق غذاخوری
قهوه حذف شده
برای طرز تهیه به اینجا مراجعه کنید . مواد آماده شده را زمانیکه داغه در قالب بریزید و بذارید در دمای اتاق سرد بشه و بعد بذارید فریزر تا روز بعد،در روز موعود مقداری شکلات سیاه با 70 درصد کاکائو را به طریق بن ماری گرم کنید شکلات کاملا آب شده باشه ولی نباید داغ باشه فقط گرم باشه  بستنی  کاملا یخ زده را داخل شکلات مذاب کنید اگر شکلات آب شده را در یک ظرف بلند مثل لیوان بریزید راحتتر میتونید بستنی را داخلش کنید و همه جایش بهتر و یکدست شکلاتی میشه و بعد روی کاغذ روغنی بذارید اگر زیر کاغذ روغنی مقداری یخ و یا ظرف یخی باشه خیلی بهتره، اگر هم دوست داشتید روی بستنی بادوم داشته باشه مقداری خلال بادوم را در تاوه تفت بدید تا برشته بشه  بعد بذارید سرد بشه و زمانیکه بستنی در فریزر کمی سفت شد رویش بریزید و بذارید تا روز بعد در فریزر تا کاملا سفت بشه تعدادی را هم بدون بادوم و روکش شکلاتی درست کنید چون بدون همه اینها هم خیلی خوشمزست شاید هم خودتون پر از ایده های  خیلی خوب باشید همینطور هم که دیدید اون یکبار هم زدن هم که در تهیه این بستنی داشتیم در بستنی مگنوم حذف شده.
 قالب سیلیکون سفید را از آمازون خریدم که کیفیت خیلی خوبی داره قالب نارنجی را هم برحسب تصادف در مغازه دیدم با قیمت پائینتر و کیفیت خیلی خوب،مایع بستنی داغ  را در قالب میریزید و وقتی سرد شد در فریزر میذارید و بعد وقتی کمی خودش را گرفت خلال بادوم و یا مثل دوبل کارامل مگنوم رویش کارامل میذارید و بعد دوباره در فریزر میذارید تا برای روز بعد،،متاسفانه کارامل من  کم بود و حوصله درست کردنش را هم نداشتم به زور یک لایه خیلی نازک ازش در اومد   
روز بعد میتونید بستنی را با شکلات آب شده روکش شکلاتی کنید و حتما چند تا هم بدون روکش شکلاتی درست کنید که خوشمزه میشه ودوباره بذارید فریزر وهر زمان که دوست داشتید بخورید و کیف کنید و به جون من هم دعا کنید.
بعضیها با روکش شکلاتی وبعضیها بدون روکش ،این کار باید سریع انجام بشه نتونستم مرحله روکش زدن را نشون بدم دست تنها موفق به عکس گرفتن نشدم
 کاملا نرم و کرمی حتی یک ذره یخ زدگی هم داخلش نداره شکلاتی ترین بستنی در حد ممکن ،برای یک لحظه یادتون میره که خودتون درست کردید

باید این مطلب را اضافه کنم که اگر این بستنی را برای بچه ها درست کردید برای بستنی و برای روکش شکلاتی، شکلات معمولی را جایگزین شکلات تلخ کنید که یک وقت به ذوقشون نخوره.

۱۳ نظر:

  1. وااای مهناز جان این بستنیها خیلی‌ خوب شدن. احسن به‌‌ این همه حوصله و سلیقه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی سوزان جون،باید بگم این قالبها کار را خیلی راحت کرد.

      حذف
  2. وای خدای من باوورم نمیشه یعنی میشه.

    پاسخحذف
  3. میتونم از قالب شیرینی مافین استفاده کنم اگر پاسخ بدید خیلی ممنون میشم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر سیلیکون باشه آره،میشه دسر بستنی.

      حذف
  4. خیلی جالب بود مهناز جون ،دیگه کاملا خود کفا شدید .دستتون درد نکنه خیلی عالی شدن ،

    پاسخحذف
  5. من این بستنی را در قالب مافین درست کردم این بستنی خیلی لطیف و خوشمزه و در عین حال باشیرینی به اندازه و سبک بود در واقع شکلاتی ترین بستنی که خوردیم باید دنبال قالب اورژینال باشم ارزشش را داره از شما هم به خاطر این بستنی تشکر میکنم.

    پاسخحذف
  6. بی نظیرین مهناز جون
    یعنی باور می کنین هربار که مگنوم بخورم با خودم میگم: چه جوری اینو میشه درست کرد
    محشر شده به خدا...نمی گفتین اصلا مشخص نبود خونگیه
    حالا قالبش هم اگه داشتم که حتما دست به کار میشدم..براوووووووووو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی هانی جون،حالا برای امتحان یک قالب سیلکون متاسب پیدا کن قالب بستنی بمونه برای بعد.

      حذف
  7. سلام خانمی هنرمند واقعا کدبانو هستید اما حیف بستنی به این خوشکلی فکر نکنم همچین قالبی توی ایران باشه یا اگه میدونید هست میشه ادرس بگید؟

    پاسخحذف