صفحات

۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

کیک پنیر کاراملی


کیک پنیر و کیک شکلاتی از کیکهای با کلا س و خوشمزه به حساب میاد با این تفاوت که در کیک شکلاتی شکلات خوب و کره نقش مهمی دارند در حالیکه دریک کیک پنیر دستور خوب نقش مهمتری را بازی میکنه و اگر واقعا دستور خوب باشه حتما نباید درصد چربی پنیرخیلی بالا باشه درست مثل این کیک که برای من یکی از خوشمزه ترین کیکهای پنیر به حساب میاد . در کیک  پنیر کاراملی هم باید از پنیر استفاده کرد ولی پنیری که در صد چربی معمولی داره من 300 گرم از مقدار پنیر را با 3 درصد چربی با مارک فیلادلفیا انتخاب کردم و نصف دیگه را  با پنیر 15 درصد چربی  جایگزین کردم حالا شما میتونید با سلیقه خودتون پنیر مورد علاقتون را انتخاب کنید و حتی از پنیری استفاده کنید که چربی بالائی هم نداشته باشه مورد دیگه استفاده از شیر عسلی ولی در نوع کاراملیست یعنی اینکه شیر عسلی مورد نظر باید حتما کاراملی باشه که  در خیلی از کشورها در سوپر مارکتها فروخته میشه  از اونجائی که خیلی ها بهش دسترسی ندارند من برای درست کردنش یک پست جداگانه میذارم  . این کیک پنیر خیلی راحت  و بدون دردسر درست میشه  و فکر نمیکنم کسی موفق به درست کردنش نشه حتی اگر برای اولین بار در عمرش کیک درست کرده باشه  تا اینجا ش که همه چی خوبه و خوبتر اینکه با همه  این حرفها خیلی هم خوشمزست حالا اونهائی که شیر عسل کارامل دارند دست به کار میشند و بقیه منتظر میمونند تا پست بعدی.
 
 
مواد لازم
بیسکوئت لیدی فینگر که معمولا برای ترامیسو استفاده میشه 100 گرم
گردوی خیلی ریز خرد شده یا پودر شده 50 گرم
شکر قهوه ای 1 ق غذاخوری
کره آب شده 60 گرم
 
مواد داخل کیک
پنیر فیلادلفیا یا هر پنیر مورد علاقتون با  توجه به توضیحی که در بالا داده شده 600 گرم
تخم مرغ 3 عدد
نشاسته ذرت 1 ق غذاخوری
شیر عسل کاراملی 130 گرم
وانیل نصف ق چایخوری
 
برای روی کیک
شیر عسل کاراملی 140 گرم
گردو خرد شده مقداری برای تزئین و البته طعم و مزه
 


بیسکوئیتها را در یک پلاستیک کلفت بریزید و با کمک وردنه خوب پودر کنید بعد کره آب شده و شکر و گردو را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ته یک قالب گرد به اندازه 22 یا 24 سانتیمتری  را کاغذ روغنی بیاندازید و دور قالب را با  کره کمی چرب کنید بیسکوئیت را در قالب بریزید و سطحش را صاف کنید در یک کاسه پنیر را ریخته و تخم مرغها را دونه دونه اضافه کنید و با همزن  برقی بهم بزنید همینکه مخلوط بشه کافیه لازم به هم زدن زیاد نیست قبل از اینکه شیر عسل را اضافه کنید چند ثانیه در مایکروفر گرم کنید تا یکدست بشه چون بعضی از مارکها مخصوصا نوعی که در شیشه هست بافتش سفتره بعد با وانیل به پنیر اضافه کنید و همینکه مخلوط شد  نشاسته را اضافه کرده در قالب بریزید و در فر از قبل داغ شده با حرارت 160 درجه سانیگراد به مدت 50 دقیقه بپزید و فر را خاموش کنید و در فر را باز کنید و کیک را به مدت 30 دقیقه داخل فر خاموش قرار بدید از فر در بیارید باقیمونده کارامل را  چند ثانیه گرم کنید روی کیک بریزید و با کمک کارد رویش را صاف کنید و با گردو تزئین کنید بذارید سرد بشه اگر عجله نداشتید تا صبح روز بعد که چه بهتر.



با اینکه چربی پنیر خیلی بالا نیست بافتش کاملا کرمی و لطیف و خوشمزست فرصت را از دست ندید

 

۱۱ نظر:

  1. مهناز جان بهترین و در دسترس ترین مارک شیر عسل کاراملی کدام مارک هست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مارک نستله در دسترین ترین نوع موجود در سوپر مارکت هست مارکهای مختلفی وجود داره که در قوطی و خیلی بیشتردر شیشه فروخته میشه که البته بسته به روش پخت قیمتها تغییر پیدا میکنه من بزدوی اطلاعات بیشتر و طرز تهیه اش را یاد میدم.

      حذف
  2. مهناز جون وبلاگت برام مثل یک کتاب گرانبها باارزشه
    اینقدر که چیزهای خوب و ایده های خوب یاد گرفتم
    تا پست بعدی برای درست کردن این کیک روز شماری میکنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی پریسا جون
      کمی باید صبر کنی تا پست بعدی.

      حذف
  3. Ba salam mishe az yek no digar biskoit estafade kard?? Mamnun

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میتونی از هر بیسکوئیتی که دوست داشتی استفاده کنی بیسکوئیت ساده شکلاتی
      هم برای این کیک خوبه.

      حذف
  4. وای عجب کیک پنیر هوس انگیزیه ،دستتون درد نکنه مهناز جون .
    از پنیر فیلادفیای لایت استفاده کردید ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره خیلی هم لایت بود فقط 5 درصد
      چربی داشت.

      حذف
  5. سلام مرسی از دستورات خوبتون,میخواستم لطف کنید طرز تهیه کوفته مصری رو هم بذارید چون من این کوفته رو خوردم بسیار لذیذ بودش با رب انار درست میشدش ولی شخصی که درست کرده بود نمیخواست که طرز تهیه اش رو یگه و محترمانه منو پیچوند و اگه شما بلدید ممنون میشم منو راهنمایی کنید,با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من در مصر یک کوفته خوردم که در سس کوفته ار آب انار استفاده شده بود اگر
      در آینده فرصت شد دستورش را میذارم.

      حذف
    2. خیلی عالی بود دستتون درد نکنه.

      حذف