صفحات

۱۳۹۲ بهمن ۲۳, چهارشنبه

بیسکوئیت کاکائو







این بیسکوئیت خیلی ترد و خوشمزست من اگر بیسکوئیت کاراملی و یا شکلا تی درست کنم این خمیر کاکائو را انتخاب میکنم چون بیسکوئیتی که داخلش با کرم یا گاناش پرمیشه باید سبک و پوک باشه یعنی نمیشه یکی ضخیم باشه و اون یکی لطیف باید لایق هم باشند من عاشق بیسکوئیت کاراملی هستم  قبلها هر وقت  فرانسه میرفتم مقدار زیادی بیسکویت کاراملی با خودم بار چمدون میکردم بالاخره روزی تونستم خودم بیسکوئیت کاراملی درست کنم اونم هر وقت وهر مدلی که بخوام خمیر این بیسکوئیت خیلی بی دردسر درست میشه و اذیت کن نیست همانطور که گفتم من این بیسکوئیت را با کارامل و یا با شکلات پر میکنم این یکی مدل را هم به خاطر ولنتاین وفقط به خاطر دل شما درست کردم وگرنه بیسکوئیت که نباید مثل فرش روش کار بشه بعد هم یک مشت مرنگ روش ریخت و بهش زل زد ونگاش کرد بیسکوئیت باید با بهترین مواد اولیه پخته و با کیف خورده بشه ناگفته نمونه که بعضیها هنرهای خیلی زیبائی روی بیسکوئیت انجام میدن .

مواد لازم
آرد 60 گرم
نشاسته ذرت 120 گرم
کاکائوتلخ مرغوب 30 گرم
کره در دمای اتاق 140 گرم
پودر شکر 80 گرم
چوب وانیل 1 عدد یا وانیل یک ق چایخوری

کره را با همزن برقی به مدت چهار دقیقه بهم بزنید تا به رنگ کرم در بیاد پودر قند و وانیل را اضافه کنید چهار دقیقه دیگه بهم بزنید آرد و نشاسته و کاکائو را مخلوط و الگ کنید به مخلوط کره اضافه کنید خیلی کوتاه بهم بزنید که فقط مخلوط بشه این کار را میتونید با دست هم انجام بدید قبلا گفتم باز هم میگم  باید در یک بیسکوئیت خوب کره و یا تخم مرغ خیلی طولانی حتی تا 10 دقیقه بهم زده بشه ولی وقتی آرد اضافه میشه فقط تا حدی که که خمیر یکدست بشه کافیه پس این نکته را جدی بگیرید  حالا میتونید خمیر را روی یک کاغذ روغنی وردنه کنیدی و روی یک سینی بذارید و در یخچال و یا یک جای خنک به مدت نیم ساعت قرار بدید  شما میتونید به هر روشی که دوست دارید عمل کنید چون که این خمیر قبل از گذاشتن در یخچال خیلی راحت وردنه میشه من اول وردنه میکنم و بعد در یخچال میذارم که آماده برای قالب زدن باشه وگرنه اجباری دراین کارنیست برای درست کردن بیسکوئیت ولنتاین به چهار عدد بیسکوئیت احتیاج دارید قالب گردی انتخاب میکنید خمیر را قالب میزنید دو عدد دست نخورده باقی میمونه و داخل دو تای دیگه به شکل قلب یا هر قالبی که در دسترس دارید قالب میزنید مسلمه که اگر قلب باشه خیلی لوس و مناسبتره وقتی که خمیر را قالب زدید روی سینی قرار بدید و بعد روی سینی با قالب قلب خمیر را قالب بزنید اینطوری خطری موقع حمل پیش نمیاد به مدت 13 دقیقه با حرارت 180درجه سانتیگراد بپزید






خمیر را نه خیلی نازک وردنه کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال بذارید


خمیر را به همین شکل که در عکس میبینید قالب بزنید و باکمی فاصله بچینید من چهار تا خمیر پائینی را برداشتم چون کمی خمیر موقع پخت بزرگ میشه بیسکوئیتها بعد از پخت باید سرد بشه با این مقدار خمیر دو تا سینی بیسکوئیت درست میشه


روی بیسکوئیت گرد کمی مرنگ به شکل نقطه میزنیم و بیسکوئیت قلب را روش قرار میدیم بعد هم دومین بیسکوئیت قلب را

روی قلب اولی قرا رمیدیم برای تزئین روی بیسکوئیت،با قاشق مقداری مرنگ روی بیسکوئیت ریختم و با کارد رویش را صاف کردم خیلی ناشیانه، تمام اینکارها در مدت خیلی کوتاه و خیلی سریع انجام شد پس شما اگه اهل اینکارها باشید خیلی بهتر از من درستش میکنید اگرمرنگ دوست نداشتید اینکار را با شکلات انجام بدید     




برای تزئین بیسکوئیت
سفیده تخم مرغ 1 عدد
پودر شکر 200 گرم
آب لیمو 1 ق چایخوری
رنگ دلخواه
من از ابتدا همه مواد را با همزن برقی میزنم تا سفت بشه البته مقدار سفیده تخم مرغی که من استفاده کردم تقریبا 28 گرم و 100 کرم هم پودر شکر بود برای تزئین  سه تا بیسکوئیت خیلی هم زیاد بود اگر شما تصمیم گرفتید همه بیسکوئیتها را تزئین کنید از اندازه داده شده استفاده کنید بقیه توضیحات راهم روی عکسها میدم.

گودی عمیق و خوبی هم داره خوب توش چیز جا میشه
این بیسکوئیت با کارامل خیلی خوشمزست من از کارامل کره ای استفاده کردم که باید پستی جدا براش بذارم شما میتونید از کارامل آماده یا از شیر عسل کاراملی استفاده کنید با شکلات هم خیلی خوبه
همانطور که قبلا گفتم من با این خمیر مخلوطی از بیسکوئیتهای کارامل و شکلاتی درست میکنم و معمولا به شکل مستطیل قالب میزنم ووسط دوعدد بیسکوئیت را کارامل و یا شکلات میذارم برای این نوع فقط از دوعدد بیسکوئیت گرد استفاده کنید که کارامل دروسط بیسکوئیت بمونه و از بیسکوئیت بیرون نزنه من برای اینکه شکل قلب را نشون بدم این مدل درستش کردم اگر کارامل کمی غلظت داشته باشه میشه این مدلی درست کرد چون اگر کارامل شل باشه از بیسکوئیت بیرون میزنه و چسبناک میشه البته برای خوردن خودتون خوبه ولی دیگه بدرد هدیه دادن نمیخوره ولی اگر بیسکوئیت ساده و بدون سوراخ باشه مشکلی پیش نمیاد فقط وسط بیسکوئیت را خیلی با کارامل پرنکنید مقداری کارامل در وسط بیسکوئیت کافیه دستوریک کارامل خوشمزه را هم در پستی جداگانه میذارم میدونید من از دادن توضیح سرسری و بدون عکس بدم میاد پس کمی صبر داشته باشید در مورد شکلات و گاناش هیچ مشکلی نیست حالاهرمدل که دوست داشتید درستش کنید این بیسکوئیت ماندگاری خوبی داره.



۳ نظر:

  1. Mahnaz Joon, Great as always, Happy Valentine's to you too

    پاسخحذف
  2. سمیه جون پیغامت را خوندم و از اینکه اشتباهی پاک شد باید ببخشی در مورد کاکائو تلخ یعنی اینکه شکر و شیر خشک قاطیش نباشه که فکر میکنم همون نوع هلندی که استفاده میکنی خوب باشه.

    پاسخحذف