صفحات

۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

Canneles


 
این شیرینیهای کوچولو وخوشمزه در قنادیهای معتبر پاریس به قیمت 2 یورو فروخته میشه که اگر

به یکیش راضی شدید که هیچ وگرنه مثل من بهتره خودتون درست کنید
دستورهای زیادی برای این شیرینی در اینترنت هست که این یکی خیلی خوب جواب میده در این شیرینی از مشروب رم استفاده میشه که اگردر دسترس نبود آب بهار نارنج یا اسانس بادام تلخ و یا فقط وانیل اعلاهم جایگزین میشه. از این کوچولوها نباید انتظار کیک یزدی داشته باشید چون بافتش کاملاً متفاوته اگر بخوام براتون تشبیهش کنم میتونم بگم از داخل نرم مثل پودینگ که پخته شده و از بیرون برشته و کاراملی و وقتی که این دو تا طعمشون با هم قاطی بشه.......دیگه زبان قادر به بیانش نیست باید خودتون امتحان کنید ولی هر چی که هست من عاشقشم تا دخل همشونو نیارم راضی نمیشم مورد بعدی شکل خاص این شیرینیست که باید در قالب مخصوص خودش پخته بشه که یا قالبش تکی واز جنس مسی که حتماً باید چرب و ارد پاشی بشه ویا قالب سیلیکون که به مراتب کار اسونتر میشه ومن از قالب سیلیکون استفاده کردم و خیلی کم چربش کردم در مورد این شیرینی ریسک نمیشه کرد چون امکان چسبیدنش هست .اگرقالب را از مغازه ها پیدا کردید که هیچ وگرنه چاره‌ای نمی‌ماند جز سفارش از امازون در اینترنت
 
 
 

 مواد لازم
ارد 100 گرم

پودر شکر250 گرم(از شکر هم میشه استفاده کرد)

تخم مرغ 2 عدد

زرده تخم مرغ 2 عدد

کره 40 گرم

شیر 500 میلی لیتر

چوب وانیل 1عدد

رم قهوه ای 2 ق غذاخوری و یا دو ق غذاخوری آب بهار نارنج و یادو قطره اسانس بادام تلخ

نمک نوک ق چایخوری

طرز تهیه

با چاقوی تیز وانیل را از درازا میبریم مغز وانیل را در میاریم همراه با چوب وانیل شیر و کره میپزیم حالا مثل درست کردن پنکیک عمل میکنیم تخم مرغها و زرده ها را در کاسه با همزن دستی بهم میزنیم شکر و اردونمک را با هم مخلوط کرده به مواد بالا اضافه میکنیم همین که مواد خوب مخلوط بشه کافیه بعد شیر داغ را اضافه میکنیم بهم زده میگذاریم کمی خنک بشه رم را اضافه میکنیم لطفاً نترسید اشکال از کار شما نیست مواد شیرینی مثل یک نوشیدنی کاملاً روان هست حالا که از نگرانی در آمدید مایع را برای 24 ساعت در یخچال بذارید البته تا دو روز هم میشه در یخچال نگه داشت سپس فر را 250درجه سانتیگراد گرم کرده مواد را یکبار دیگه بهم میزنیم در قالب که کمی چرب کردیم میریزیم توجه کنید که قالب را روی سینی فر قرار بدید چون مواد خیلی شل هست و رسوندن به فر بدون سینی غیرممکنه. به مدت 10 دقیقه با دمای 250 درجه میپزیم وبعدحرارت را روی 190 درجه گذاشته وبه مدت یک ساعت و20 دقیقه دیگر میپزیم باز امکان اینکه بترسید خیلی زیاده چون شیرینیها شروع به تیره شدن میکنند وکم کم بوی کارامل سوخته بلند میشه ارامشتون را حفظ کنید و بذارید کار به آخر برسه همه این‌ها به خاطر طعم ونوع خاص این شیرینیست وجای نگرانی نیست بعد از فر خارج کرده وقتی که کمی خنک شد از قالب در میاریم و بعد از این همه دلهره حقمونه که یکی را گرم گرم بریم بالا نوش جان

گفته میشه که بهتره این شیرینی در همان روز پخت خورده بشه ولی به نظر من در روز بعد هم خیلی خوشمزه ست چون بافتش کمی عوض میشه قسمت بیرونیش مثل داخلش نرم میشه ویک طعم خوشی را درست میکنه وای از دست این شیرینی .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


۷ نظر:

  1. وااای ج خوووب مرسی از دستور من این رو در یک رستوران مراکشی خورده بودم واقعا عااالیست

    پاسخحذف
  2. نوش جان امیدوارم که براتون مفید باشه

    پاسخحذف
  3. eline sağlık çok nefismiş

    پاسخحذف
  4. ممنون از دستورتون خواستم ببینم میشه به جای بهارنارنج از گلاب استفاده کرد
    و میشه از قالب شکل دیگه ای استفاده کرد مثلا قالب چندتایی شکل گل؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میتونی از گلاب و یا هر اسانس دیگه استفاده کنی و یا اینکه به نصفی از مواد گلاب بزنی و بقیه وانیلی باشه اینطوری میتونی برای دفعات بعد طعم مورد علاقت را درست کنی اگر قالبت کوچیک باشه برای اینکار مناسبه.

      حذف
  5. سلام
    من فر ندارم. میتونم این شیرینی رو با ماکروفر درست کنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام، من برای پخت شیرینی از مایکروفر استفاده نمیکنم.

      حذف