صفحات

۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

بیسکوئیت چای سبز


چند سال پیش گیر شدیدی به چای سبز داده بودم خب تبلیغ زیادی برای این چای میشد من هم شروع کردم به خریدن چای سبز در هر مدل با یاسمین با گل سرخ و...   تا اینکه روزی از روزها  فهمیدم بهترین نوع آن چای سبز مچاست ولی به خاطر با ارزش بودنش نمیشد حتی در چایخانه ها پیدا کرد البته این موضوع کمی قدیمیه در حال حاضر میشه از چای فروشیهای خوب و مورد اعتماد هم خرید از آنجائی که اینترنت چاره سازخیلی کارهاست من هم به این چای با ارزش دست پیدا کردم ولی موضوع به همینجا ختم نمیشد برای خوردن این چای به همزن کوچک چوبی مخصوص اینکار و کاسه مخصوص و غیره نیاز بود وامان از روزی که کاری را بخوام عملی کنم باور کنید اگر من این چای را پیدا نمیکردم چمدون را میبستم و راهی ژاپن میشدم این یک شوخی نیست ولی با کمک همسرم از ترس اینکه راهی بشم خیلی زود بهش دست پیدا کردم ولی حالا امکان خریدش از خیلی جاها هست .بعد از مدتی متوجه این واقعیت شدم  که این چای اون چائی نیست که من با خوردنش کیف کنم چای برای من فقط چای سیاه است وبس و البته گهگاهی چای سبز با بیسکوئیت سبز ،ولی تا دلتون بخواد اطلاعات و تجربه های خوردنی خوبی مثل بستنی ،شکلات،کیک،و بیسکوئیت و..به دست آوردم که برام خیلی با ارزشند .
کلکسیون بیسکوئیتهای من برعکس کیک کمی کوچکتره چون هر بیسکوئیتی نمیتونه قلب منو تکون بده وعلاقه ای هم به درست کردن نوع معمولی و تکراری ندارم بچه که بودم تنها بیسکوئیتی که میخوردم ویجستیو بود که طعم شور و شیرینی داشت و بعد از انقلاب به نام ساقه طلائی که یک بار امتحانش کردم و دیگه هیچوقت دلم نخواست و اینکه هیچ وقت بیسکوئیت از سوپرمارکت نمیخرم حالا بیسکوئیت کره ای نرماندی فرانسه فرق میکنه . بیسکوئیت پختن من در ایام کریسمس شروع میشه و اینکه خیلی ها برای خوردن این بیسکوئیت ها دست و پا میشکنند ولی دستورها  تا به امروزکاملا محرمانه حفظ میشد این بیسکوئیتها یکی یکدونه بودند با این که خودم هم از کتابهای خوب و اینترنت بدست آورده بودم چون در ایام خاصی درست میشد لازم نمیدیدم دستورش همه جا پخش بشه این بیسکوئیتها در ایام کریسمس خوشحالی ولذت همه اهل خانواده و فامیل ودوستان است راز این بیسکوئیت برای اولین باراز جانب من در اینجا نوشته میشه وگرنه نویسنده اصلی خیلی متواضع تر بوده و اینکه بیسکوئیتهای این کلکسیون دستچین و خوشمزست و ایده ال برای خانمها و آقایون شیکه که مواظب فیگورشون هستند و حاضر نیستند برای هر بیسکوئیتی آستین بالا بزنند داستان امروز ما طولانی شد ولی نوشتنش لازم بود که شما به ارزش این کلکسیون پی ببرید .
مورد مهمی را که باید توضیح بدم اینکه حتما باید از چای سبز متچا استفاده بشه اگر از پودر چای سبز استفاده بشه شاید به رنگ سبز دست پیدا کنید ولی هیچوقت طعم و بوی مچا نمیشه درست مثل اینکه به جای زعفران از رنگ زرد استفاده کنید فرق بینشون زیاده ،ولی خب باز تصمیم گیرنده شما هستید حالا اگر به چای متچا دست پیدا کردید آن نوعی را بخرید که برای کیک و بستنی استفاده میشه . برای این بیسکوئیت دستورهای زیادی در اینترنت هست که تقریبا همشون به هم شبیهند ولی این دستور یکی از بهترینهاست.
 
 
مواد لازم برای 50 عدد بیسکوئیت



آرد 275 گرم
کره نرم 225 گرم (در دمای اتاق باشه)
شکر 100 گرم
پودر شکر الگ شده 25 گرم
زرده تخم مرغ بزرگ 2 عدد
پودر چای متچا 1 ق غذاخوری سر پر
نمک یک دوم ق چای خوری
مواد لازم برای دکور :
زرده تخم مرغ
شکر قهوه ای
 
ابتدا کره را با درجه متوسط همزن برقی بزنید تا که حالت کرم را پیدا کنه شکر و پودر شکرو چای و نمک را اضافه کنید و فقط یکدقیقه بهم بزنید حالا زرده ها را اضافه کنید با درجه کم همزن بهم بزنید تا زمانیکه موادکاملا یکدست بشه حالا آرد را اضافه کنید وخیلی کوتاه بهم بزنید فقط تا اندازه ای که مواد مخلوط بشه دقت داشته باشید برای رسیدن به یک بیسکوئیت ترد و عالی بعد از اضافه کردن آرد کار هم زدن باید سریع و کوتاه انجام بشه ولی مواد کاملا مخلوط شده باشه.خمیر را دو قسمت کنید هر قسمت را در پلاستیک فویل قرار بدید و به طول 22 سانتیمتر خمیر را لوله کنید به شکل چهار گوش در بیارید با دیدن عکس متوجه میشید سپس به مدت 3 ساعت در یخچال قرار بدید تا 3 روز هم میشه نگه داشت . فر را 175 درجه سانیگراد داغ کنید در دو تا سینی فر کاغذ روغنی قرار بدید رولها را از یخچال در بیارید تمام قسمت خمیر رابا برس زرده تخم مرغ بزنید و شکررا به تمام قسمت بپاشید (میتونید بعد از بریدن، برشها را تک تک در شکر بزنید تا همه قسمتهاش شکری بشه ) به کلفتی یک سانتیمتر ببرید و درسینی با فاصله دو و نیم سانتیمتر بچینید 17 تا 20 دقیقه در طبفه وسط فر بپزید در این مدت یکبار سینی را در بیارید و از طرف دیگرش بذارید بعد از پخت سینی اول سینی دوم را داخل فر بذارید و به همین ترتبب بپزید رنگ بیسکوئیت از زیر باید قهوه ای طلائی روشن باشه و روی و اطراف آن بیرنگ باشه و تغییر چندانی نکنه تا رنگ سبزش حفظ بشه بعد از پخت بذارید بیسکوئیتها سرد بشه و بعد با یک چای سبز نوش جان کنید شما میتونید تا مدت طولانی این بیسکوئیت را در ظرف سر بسته نگه دارید فقط باید توجه داشته باشید برای اینکه بیسکوئیتها ترد و خشک بمونه نباید با بیسکوئیت از نوع دیگه قاطی بشه مثلا من برا ی بیسکوئیتهای کریسمس حد اقل به ده تا ظرف سر داراحتیاج دارم که هر کدوم را جداگانه در ظرف بذارم اینطوری تا مدت طولانی تازه و ترد میمونه البته اگر بمونه .
اگر تصمیم برای خرید این چای گرفتید دقت کنید هر چای متچا نمیتونه با کیفیت باشه اگر از چایخانه خریدید باید فروشنده مورد اعتماد باشه درست مثل خرید زعفرون ،ولی من سالهاست که از اینجا میخرم واز نوع خیلی مرغوب ژاپنیست و یکی از بهترین کیفیتهاست و توجه داشته باشید که شما چون قصد استفاده در پخت را دارید نوعی را که در کیک و شیرینی استفاده میشه بخرید تا اینجای کار حل شد فقط باید کیسه پولتون را شل کنید.
 
خمیر را به این شکل در فویل قرار بدید و به این شکل در بیارید یا به شکلی که وقتی میبرید حلقه ای در بیادریخچال قرار بدید بعد زرده تخم مرغ را به همه جای خمیر بمالید شکر را به همه جایش بزنید  


 

میتونید زیر و روی خمیر فویل بذارید به شکلی وردنه کنید که بتونید قالب بزنید در یخچال بذارید بعد به شکل دلخواه قالب بزنید روی بعضی از بیسکوئیتها مهر زدم 
دلم نیومد حالا که نزدیک عید بعضیها برای نداشتن چای سبزغصه بخورند زعفرون هم مثل چای سبز خیلی با ارزشه پس میتونه جایگزینه خوبی باشه فقط باید کمتراز یک چهارم ق چایخوری زعفرون را در دو ق چایخوری آب حل کنید با کره بهم بزنیدو در ادامه مثل خمیر بالا عمل میکنید  بعد از نتیجه خیلی خوب زرشک در نون پرتقالی روی بیسکوئیتها زرشک زدم که با طعم ترش و شیرین فوق العاده شد برای تزئین هر بیسکوئیتی اینکار عالیه فقط دقت کنید برای تزئین بیسکوئیتها اگر از پودر پسته و زرشک استفاده کردید بعد از پخت کمی شربت یا عسل را با پشت ق چایخوری روی بیسکوئیت بزنید وبا زرشک و پودر پسته تزئین کنید ولی اگر از مغز استفاده کردید کمی سفیده تخم مرغ رویش بمالید بعد مغز رویش بریزیدو درفربپزید دقت کنید وقتی بیسکوئیت نازکتر قالب زده میشه زودترهم میپزه پس مدت زمان را زیر نظر داشته باشید   




برای درست کردن این بیسکوئیت چه در نوع زعفرونی و چه در نوع چای سبز احتیاج به استفاده از وانیل نیست چون با اینکار عطر خوش چای و زعفرون را خراب میکنید ولی اگر به پودر چای سبز دست پیدا کردید ولی متچا نبود دیگه آن عطر خوش را نداره میتونید کمی وانیل استفاده کنید
 

۸ نظر:

  1. آموزش که میدی یکی از یکی دیگه بهتر عزیزم. مرسی که دستورهای نابتو اینجا میزاری. از این پودر خوشرنگ که محرومیم ولی تو فرصت مناسب زعفرونیشو امتحان میکنم البته من تو این جور کارا صفر کیلومترم ولی دوست دارم خیلی.
    آرد شیرینی یعنی آرد سفید معمولی آره؟
    سمیه

    پاسخحذف
  2. آره عزیزم منظور همون آرد سفید معمولیست باید شیرینی را حذف کنم کسی دچار شک نشه موفق باشی.

    پاسخحذف
  3. بسیار عالی . ممنون از شما

    پاسخحذف
  4. مهناز جون ،این بیسکویت ها خیلی عالی هستند .من حتما نوع زعفرونیش رو به زودی درست می کنم .
    برای نوع زعفرونش بهتره خمیر رو با چه فطری پهن کنم ؟ یک سانت ؟

    پاسخحذف
  5. ارغوان جون اگر مواد اصلی را نصف نکردی میتونی خمیر را دو قسمت کنی یک قسمت را مثل بیسکوئیت چای درست کنی با قطر یک سانتی ببر و دورش را شکر بزن سفید یاقهوه ای فرق نمیکنه اون یکی خمیرراوردنه کن با قطر هفت میلی قالب بزن ولی در کل حساسیت زیادی به خرج نده کمی کلفتر یا نازکتر مشکلی پیش نمیاد فقط خمیر نازک و کلفت را را در یک سینی در فر درست نکن چون مدت پخت فرق میکنه همیشه باید رنگ بیسکوئیت از زیر قهوه ای طلائی روشن باشه.

    پاسخحذف
  6. خیلی ممنون از راهنماییتون

    پاسخحذف
  7. !..MUHTEŞEM YEMEKLERİNİ ÖZLEDİM MAHNAZ

    پاسخحذف