صفحات

۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

شیرینی فندقی بدون آرد

 


  این یکی را مخصوصا در پست آخرین شیرینی گذاشتم چون اگر مواد لازم فراهم باشه درست کردنش طولی نمیکشه و همینکه خواستم خوشحالتون کرده باشم این شیرینی را هر کی درست نکنه سرش کلاه بزرگی رفته درست کردن این شیرینی هیچ هنری نمیخواد حتی کسی که برای اولین بار دست به چنین کاری میزنه به سادگی از پسش بر میاد واینکه خیلی خوشمزست معمولا شیرینیها هر چی پر ملاط تر میشن همونطور هم خوشمزه تر میشن ولی این یکی ذاتا خوش ذاته ،و اگر یک بار درست کردید میشه شیرینی دائمی خونتون نه اینکه فقط در ایام خاص خورده بشه حتی برای عزیزانتون که محروم از خوردن شیرینیهای دیگه هستند در این یکی مشکلی نیست بودن تقریبا سه گرم کره در هر دونه مشکلی پیش نمیاره فقط میمونه شکر، که میشه یک کارهایی کرد طفلی ها چه گناهی کردن که قند و فشار خون وچربی... همگی را با هم دارند اینطوری این عزیزان هم میتونند در ایام نوروز همراه با شما کامشون را شیرین کنند ولی به هر حال افراط در هر چیزی میتونه مضر باشه این شیرینی همراه با یک فنجون کاپوچیینوخیلی عالی میشه .این آخرین کارم در این سال بود سالی پراز شادی و شیرینی برای شما دوستان عزیزم آرزو میکنم.
 


مواد لازم : برای 16 عد د
فندق 200 گرم
کره 50 گرم
شکر قهوه ای یا سفید 80 گرم
تخم مرغ 1 عدد
فندق  16 عدد برای تزئین
 
کره را روی حرارت آب کنید فقط داغ نشه فندق را بوسیله مولینکس پودر کنید نباید که له بشه همینکه پودر بشه کافیه بعد با شکروتخم مرغ مخلوط کنیدو با قاشق بهم بزنید با  کف دست گرد کنید روی کاغذ روغنی در سینی فر بذارید روی هر کدوم یک فندق بذارید در طبقه وسط فر با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 18 دقیقه بپزید بذارید در سینی سرد بشه در ظرفی سر دار میتونید این شیرینی را برای مدت طولانی نگهدارید توجه داشته باشید که هر نوع شیرینی را به تنهایی در ظرف بذارید چون اگر انواع شیرینیها با هم قاطی بشه باعث رطوبت میشه و تازگی و کیفیتش از بین میره .
 
من معمولا برای شیرینی یا بیسکوئیتهائی که رنگی تیره دارند از شکر قهوه ای استفاده میکنم ولی با شکر سفید هم به همون اندازه خوشمزست



۱۴ نظر:

  1. merci kheyli kheyli khoshmazeh be nazar miyan

    پاسخحذف
  2. من توی اجیل ها طعم فندق را از همه بیشتر دوست دارم....این شیرینی هم عالی به نظر میاد...باز هم ممنون به خاطر این دستور خوووبتون

    پاسخحذف
  3. خیلی شیرینی خوبی هست به خصوص واسه اونهای که حساسیت به ارد معمولی دارند

    پاسخحذف
  4. دستتون درد نکنه مهناز جون،خیلی عالی شدن و حتما خیلی خوشمزه هستند ،من هم طعم فندق رو خیلی دوست دارم.خیلی ممنون که این دستور ساده و خوشمزه رو در اختیارمون گذاشتید
    در مورد قند و کلسترول و فشار خون هم کاملا درست گفتید .
    امیدوارم در کنار خانوادتون سالی سرشار از سلامتی ،شادی و موفقیت داشته باشید

    پاسخحذف
  5. من هم برای شما و خانواده گرامیتون سالی خوب و موفقی را آرزو میکنم.

    پاسخحذف
  6. به‌‌ به‌‌ از این همه هنر مهناز جان! شیرینی‌ با فندق چه خوب تا حالا به‌‌ این فکر نیفتاده بودم . خوشحالم که امسال دوستهایه خوبی‌ پیدا کردم گرچه از طریق بلاگ. پیشا پیش سال نو مبارک. سوزان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون سوزان جون ،منم خوشحالم و پیشاپیش سالی خوب و سلامتی را برای خودت و خانواده عزیزت آرزو میکنم.

      حذف
  7. سلام ممنون از دستور خوبت من طعم فندق رو خیلی دوست دارم در ضمن یه سووال:شکر و تخم مرغ رو چقدر با همزن بزنیم یا فقط در حد مخلوط شدن کم هم بزنیم .ایا باید شکر کاملا در تخم مرغ حل شه ؟؟ببخشید اخ من خیلی مبتدی ام حالا که گفتین که خیلی ساده است میخوام امتحانش کنم ممنون میشم جوابم رو بدین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم عزیزم هیچ احتیاجی نیست شکر در تخم مرغ حل بشه به همزن برقی هم احتیاجی نیست با قاشق در حد مخلوط شدن بهم بزن موفق باشی.

      حذف
  8. همیشه از کوکی هایی که کیسز داشتند چشم پوشی میکردم چون تو ایران پیدا نمیشه. اما حالا با دیدن این فندق ها که چطور مثل کیسز روی شیرینی ها خودنمایی میکنن این ایده به ذهنم رسید، و حداقل برای کوکی های شکلاتی، فندقو اونطوری میذارم روش.
    ممنون از سلیقه تون خانم مهناز.

    پاسخحذف