صفحات

۱۳۹۲ بهمن ۱۲, شنبه

سیب زمینی سرخ شده در فر

 

کافیه یکبار این سیب زمینی ها را امتحان کنید میشه سیب زمینی مورد علاقتون هم بی دردسر هم خیلی خوشمزه این سیب زمینی میتونه در کنار مرغ، همبرگر ویا به تنهائی خورده بشه در استفاده از سیر هم صرفه جوئی نکنید چون  امکان داره کسی از خوردنش محروم بمونه و خدای نکرده دعوا وزد وخورد پیش بیاد. روغن کانولا هم که با سیب زمینی فوق العاده میشه انگاری که این دو تا برای هم ساخته شدند شما میتونید مخلوطی از روغنهای مورد علاقتون را باهم مخلوط و در درست کردن این سیب زمینیها استفاده کنید سعی کنید از سیب زمینیهای بزرگ استفاده کنید شما میتونید از یک شاخه رزماری تازه و یا یک شاخه اویشن تازه استفاده کنید ولی فقط اگر طعمش را دوست داشتید چون همین یک شاخه آویشن و یا رزماری عطر خاصی به سیب زمینی میده .
در اینجا شما میتونید با چند تاسیب زمینی چند قاشق روغن و بدون اندازه دقیق بدون هیچ مشکلی این سیب زمینی ها را درست کنید ولی باز من مثل همیشه اندازه میدم .
 
مواد لازم
سیب زمینی 6 عدد بزرگ
سیر 1 تا 2 بوته هر مقدار که دوست داشتید
روغن کانولا 6 ق غذاخوری (در اینجا شما میتونید مقدار روغن را کمی کمتر یا کمی بیشتر کنید هیچ مشکلی پیش نمیادو یا از هر روغنی که دوست داشتید میتونید استفاده کنید)
پودر پاپریکای شیرین 1 ق غذاخوری(پودر فلفل دلمه ای قرمز)
نمک دریا
فلفل سیاه که اگر تازه سائیده بشه که چه بهتر
در صورت استفاده یک شاخه آویشن تازه یا یک شاخه رزماری تازه  

سیب زمینی ها را با استفاده از یک اسکاچ تمیز با آب گرم بشورید تا هیچ گل و لائی باقی نمونه بعد با دستمال خشکش کنید با چاقوئی بزرگ سیب زمینی ها را درشت خرد کنید در کاسه ای بزرگ بریزید بدون پوست گرفتن سیر حبه ها را از هم جدا کنید و به سیب زمینی اضافه کنید نمک،پودرپاپرییکا و فلفل و روغن و اگر از رزماری استفاده کردید اضافه کنید و در اینجا بهتره یک دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و سیب زمینیها را خوب مخلوط کنید در سینی فر یک کاغذ روغنی بذارید سیب زمینی را روی کاغذ بریزید و در فری که از پانزده دقیقه قبل خوب داغ کردید با 220 درجه سانیگراد به مدت 30 دقیقه بپزید نسبت به درشتی و کلفتی سیب زمینی امکان داره  40 تا 50 دقیقه هم طول بکشه به هر حال شما این شانس را دارید که با خوردن یک سیب زمینی زمان را طولانی و یا متوقف کنید شما میتونید این سیب زمینی را به تنهائی و یا با سس مورد علاقتون مثل خامه ترش که مزه دارش کردید و یا ماست موسیرو یا هر سس دیگه سروش کنید
 
رنگ سیب زمینها گمراهتون نکنه هیچ فرقی با سیب زمینیهای دیگه نداره



باز هم میگم در مصرف سیر صرفه جوئی نکنید این سیر کبابی به تنهائی استفاده های زیادی داره میتونید از پوست در بیارید له کنید با مقداری کره مخلوط کنید با نون سرو کنید یا بدون استفاده از کره با نون سرو کنید در بعضی از غذاها استفاده از سیر کبابی عالی میشه ولی در اینجا مثل سیب زمینی خورده میشه البته بدون پوست که با دندون یا با کلاس تر با چنگال خیلی راحت جدا میشه.
اینکه این بشقاب غذا مورد علاقه کوچیک و بزرگه احتیاج به توضیحی نیست برای درست کردن این استیک یک پست جدا میذارم که شما هم بتونید در کنار این سیب زمینیها یک استیک موفق داشته باشید.




۹ نظر:

  1. سلام. ممنون از دستور دقیق و خوشمزه‌تون. من درست کردم و واقعن لذت بردیم از خوردنش. فقط من به جای روغن کانولا از کره استفاده کردم، پودر پاپریکا هم نداشتم و در نتیجه حذف شد! ادویه‌ی روی سیب زمینی‌ها فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک و پودر آویشن بود با کمی کره‌ی آب شده. بازم ممنون.

    پاسخحذف
  2. یه چیز دیگه، سیر به صورت پوست نشده و رنده نشده تاثیر داشت روی طعمِ سیب زمینی‌ها واقعن؟ با این سیرِ برشته شده چی‌کار می‌شه کرد بعدش؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این سیر به تنهائی طعم فوق العاده ای داره هر کاری که دوست داشتی.

      حذف
  3. به بههههههههههه چقدر عالی شدن و چه دستور خوب و کم روغنی باز هم یه دستور بی نظیر دیگه ممنونم مهناز عزیز

    پاسخحذف
  4. سلام!
    من چند باریه که این سیب زمینی رو درست میکنم و انصافن بهترین ورژنی بوده از سیب زمینی سرخ شده در فر که تا حالا تجربه کرده ام! مخصوصن اون قسمت سیر با پوستش معرکه س چون من همیشه مشکل سفت و خشک و چوبی شدن سیرهای سرخ شده رو تو این ترکیب داشتم. ازت ممنونم مهناز عزیز:*

    پاسخحذف
  5. من این غذا رو با اندکی دخل و تصرف درست کردم: به جای فلفل شیرین زیره ریختم و به جای کانولا روغن زیتون. ولی کلا دستور قابل انعطافیه. تنها اشتباهی که کردم این بود که روی سیب زمینی ها رو نپوشوندم و برای همین سیب زمینی ها کمی سفت شدن. ولی عجیب خوشمزه بود! مرسی از این دستور. :)

    پاسخحذف