صفحات

۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

کبا ب ماهی آزاد

 
 
کبا ب ماهی آزاد یا همون سالمون بسیار خوشمزه و متفاوته و فکر کنم اونهائی که زیاد طرفدار ماهی هم نباشند به این کباب نه بگند من کباب گوشت قرمز را دوست دارم ولی اگردر این روزهای گرم بهاری برنامه گریل داشته باشیم ماهی را انتخاب میکنم این کباب با نون خیلی خوشمزست من نون سیر را انتخاب کردم ولی با هر نون دیگری هم خوبه .
 
مواد لازم
 فیله ماهی آزاد
فلفل دلمه ای سبز
پیاز
لیمو
نمک و فلفل
 
ماهی را فیله کنید و بشورید با دستمال خشک کنید پیاز و فلفل و لیمو را تکه تکه کنید به اندازه ای که قابل سیخ کشیدن باشه ماهی را هم بسته به اندازه گریل و سیخ ببرید مثلا گریل من کوچک بود پس تکه های ماهی کمی کوچکتر بریده شد حالا به سلیقه خودتون سیخها را آماده کنید فلفل و پیازو لیمو نقش خیلی مهمی را در طعم این کباب بازی میکنه پس سر خود تصمیم به حذف حتی یکی از آنها نکنید نمک و فلفل ترجیحا در موقع سرو استفاده بشه میتونید اگر دوست داشتید  موقع خوردن کمی کره روی ماهی بزنید اما احتیاجی به این کار نیست طعم پیاز و فلفل و مخصوصا لیمو کباب شده که البته با پوست هم خورده بشه معرکست اگرگوشت را قبل از کباب شدن طعم دار میکنید در اینجا نباید اینکار را بکنید پس به این نتیجه میرسیم بیخودی ماهی را با آبلیمو و یا پیاز رنده شده خراب نکنید گوشت باید بدون اینها وحسابی سر زنده به سیخ کشیده بشه .
 

ایرانیها دوست دارند هر نوع گوشتی بیش از اندازه کباب بشه تا خدای نکرده خونی در داخلش دیده نشه ولی با این ماهی نازنین چنین کاری نکنید به اندازه ای کباب کنید که البته خام نباشه ولی در عین حال خشک هم نشه ما روی زغال کباب کردیم من کباب را حالا هر نوع که باشه روی زغال کباب میکنم ودر صورتی که امکانش نباشه درست نمیکنم این نظر شخصیست و جدی نگیرید شما هر طوری که امکانش بود درست کنید     
 


با خوردن این کباب خیلی خوشمزه بوی دریا و نمک را با تمامی وجود احساس میکنید پس حتما امتحان کنید    




۶ نظر:

  1. دستتون درد نکنه مهناز جون ،خیلی خوشمزه به نظر میاد ،متاسفانه امکان باربکیو کردنش رو ندارم .ولی کلی از دیدن این عکس های هوس انگیز لذت بردم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ارغوان جون بعضی اوقات دیدن عکس هم خالی از لطف نیست .

      حذف
    2. معلومه که خالی از لطف نیست ،اول که واقعا لذت بخشه و دوم این که می شه خیلی ازشون ایده گرفت

      حذف
  2. وای..چقدر این ماهی خوشرنگه...منم می خوام :(

    پاسخحذف