صفحات

۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

سوپ پارتی آلمانی



این سوپ خیلی خوشمزه در تولدهای بدون جشن که معمولا هم وسط هفته هست پخته میشه به اینصورت که شخص مورد نظریکروز قبل از تولدش این سوپ را درست میکنه و روز بعد مثل همیشه میره سر کارش و در راه برگشت به خونه از قنادی محل یک کیک میخره وخیلی سریع  بساط قهوه را میچینه افراد فامیل ودوستان بدون اطلاع قبلی مثل هر سال برای صرف کیک و قهوه و تبریک گفتن به دیدنش میان و اگر خیلی خوش شانس باشند یک بشقاب سوپ هم گیرشون میاد این مدل تولدها رسمی نیست و خوبی که داره صاحبخونه کسی را دعوت نکرده و هر کسی با میل خودش اینکار را انجام میده و بعد از خوردن و گپ زدن  هر کسی میره به راه خودش چونکه فرداش روز کاره ولی بعضی اوقات هم پیش میاد در فصل سرما در پارتی های خودمونی که جمعیت خیلی زیاد باشه این سوپ پخته میشه چون هم خوشمزست و هم راحت و بدون دردسر.
سالها پیش که من برای اولین بار این سوپ را خوردم خیلی خوشم اومد اینقدر خوشمزست که اگر ته قابلمه را نبینی خیالت راحت نمیشه و تمام اشکال این سوپ هم در اینجاست با خوردن بشقاب اول  در سکوت کاملا محوش میشی با خوردن بشقاب دوم نطقت گل میکنه تشبیه ها انجام میگیره شاید هم به یاد بیف استر گانف بیافتی امکان اینکه بشقاب سوم را هم بخوری هست  حالا شدیدا احساس سنگینی و منفجر شدن میکنی  چاره ای نداری که یا یک چای هل و دارچین دم کنی و یا اینکه نصف استکان اشناپز بری بالا.
 
مواد لازم
گوشت گوساله چرخ کرده بدون چربی 500 گرم میتونید مقدار گوشت را به 300 گرم هم برسونید و اگر دوست داشتید قارچ را جایگزین مقداری از گوشت کنید و یا اگر گیاهخوار هستید قارچ را جایگزین گوشت کنید
تره فرنگی 500 گرم
پیاز 500 گرم  (میتونید کمی مقدار پیاز را کم کنید و تره فرنگی جایگزینش کنید)
پنیر ورقه ای ،مثلثی یا قالبی مخصوص  400 گرم (این نوع پنیر یا بصورت ساده یا سبزی داخلش هست که میتونید مخلوطی از هر دو نوع و یا  فقط از نوع ساده استفاده کنید)
آب گوشت 1 لیتر
سبزی (جعفری،ریحان،شوید،آویشن و رزماری ) 2 ق غذاخوری (لازم نیست همه نوعش را تهیه کنید از یک یا دو نوعش هم استفاده کنید کافیه )
نمک وفلفل
پودرفلفل قرمزتند( اختیاری)
 تغییر کوچکی که من دادم از دونوع پنیر مختلف استفاده کردم 200 گرم پنیر مثلثی یا به هر شکل دیگر و 200 گرم پنیر فیلا دلفیا و 1 ق سرخالی غذاخوری آرد به خاطرامکان بریده شدن سوپ و جبران کمبود پنیر مثلثی

 
این عکس را هم گذاشتم که با مدلهای مختلفش آشنا بشید این پنیرها انواع مختلفی داره حتی بعضی از انواع این پنیر خارج از یخچال نگهداری میشه که  کیفیت غذائی پائینی داره اگر امکان داره از نوعی که در یخچال هست استفاده کنید 
در این پاکتهای کوچک چند نوع بیشترسبزی خرد شده داخلش هست که در قسمت فریزر پیدا میشه و برای این سوپ بدرد میخوره

 
پیاز را با یکی دوقاشق روغن تفت بدید بعد گوشت را اضافه کنید و با حرارت تند تفت بدید تا سرخ بشه ولی خشک نشه و بعد تره فرنگی را اضافه کنید و 2 دقیقه بیشتر تفت بدید و بعد سر قابلمه را بذارید وبا حرارت کم 20 دقیقه بپزید در این مدت گوشت و سبزی پخته میشه میتونید آب گوشت را اضافه کنید و شعله را بیشتر کنید تا سوپ به جوش بیاد حالا پنیر و سبزی را اضافه میکنیم و 20 دقیقه به پخت ادامه میدیم و گهگاهی بهم میزنیم تا به اصطلاح سوپ جا بیافته نمک و فلفل را اندازه میکنیم معمولا این نوع سوپ یکروز قبل درست میشه و موقع سرو دوباره داغ میشه آلمانیها عقیده دارند انواع سوپها زمانی جا افتاده و خوشمزه میشه که یکروز قبل درست بشه و دوبار داغ بشه یکبار موقع پختن و یکبار هم موقع خوردن شما خودتون را در گیر این موضوع نکنید همون روز هم پخته و خورده بشه خوشمزست.
 


 
بعد ازگذشت 20 دقیقه به این شکل پخته در میاد
اگر مثل من از دو مدل پنیر استفاده کردید انواع پنیر را در چنین ظرفی بریزید و نصفی از آب گوشت را به همراه یک ق سر خالی آرد را با کوشکوب برقی خوب مخلوط کنید و داخل گوشت بریزید اگر شما فقط از پنیر قالبی یا مثلثی و یا ورقه ای استفاده کردید پنیررا بدون این عملیات داخل گوشت بریزید چون این نوع پنیرهمانطور که گفتم با پنیر واقعی فرق داره ولعاب خاصی به غذاها میده بدون اینکه سس یا سوپ بریده بشه ولی چون من 200 گرم پنیر فیلادفیا را جایگزین پنیر ورقه ای کردم وبه خاطر اینکه در سوپ بریده نشه کمی هم آرد اضافه کردم و خوب بهم زدم تا سس یکدستی بدست بیاد و داخل سوپ ریختم شاید اگر هم آرد ریخته نشه اتفاق بدی نیافته ولی چون تاثیر خوب روی سوپ میذاره همیشه اینکار را میکنم با همه این حرفها چه مثل بالا درست بشه ویا به این شکل درست بشه سوپ خوشمزه و سنگینی به حساب میاد.     



در بالا، دستور اصلی سوپ نوشته شده که خیلی خوشمزست ولی من کمی تغییرش میدم بدون اینکه از کیفیت و طعمش کم بشه دلیلش هم به خاطر پنیر موجود در این سوپ هست مواد تشکیل دهنده این پنیر بیشتر از نصفش از موادی تشکیل شده که هیچ ربطی به پنیر واقعی نداره و من چنین چیزی را نمی پسندم ولی خب اگر قراره سالی دوبار این سوپ را بخورم این پنیر را در یخچالم میبینم این پنیر و طعمش در این سوپ الزامیست ودر واقع همه خوشمزگیش به خاطر این پنیره و هیچ کاریش هم نمیشه کرد فقط کاری که من میکنم مقداری پنیرسفید فیلا دلفیا با در صد چربی کم را جایگزین پنیر مورد نظر میکنم اینکه پنیر سفید تازه ازچه مارکی استفاده بشه فرقی نمیکنه من برای جبران کالری بالای پنیر مثلثی از پنیر فیلادلفیای کم چرب استفاده میکنم که اگر روی طعمش تاثیر بد میذاشت اینکار را نمیکردم چون معتقدم غذای خوشمزه با کالری بالا با ارزشتر از غذای بدمزه با کالری پائینه شما میتونید بار اول مثل دستوراصلی عمل کنید و بعد که مشتریش شدید مثل من عمل کنید  .
 
 

۱۴ نظر:

  1. این گویا همون سوپیه که زیر سوپ چیزبرگر من وعده اون رو داده بودید. بسیار عالی طبق معمول

    پاسخحذف
  2. خیلی خوشمزه به نطر میاد دستتون درد نکنه مهناز جون ،واقعا این خودش یک وعده غذایی کامله .ممنون برای دستور

    پاسخحذف
  3. ba dorod,mikhastm az shoma bra in soup bsyar khob tashkor konam,khili ason bod ve khili khoshmaze.merci movafagh bashid

    پاسخحذف
  4. mamnun az in recipe, mishe lotfan name aslie soup ro ham begozarid?merci

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. porreesuppe یا partysuppe که خود سوپ پارتی انواع مختلف داره که یکیش همینه.

      حذف
  5. من که معتاد این سوپ شدم هر هفته دلم به این خوشه که این سوپ را درست کنم
    خدا به دادم برسه فعلا سوپ و آشهای دیگه باید دو قدم برن عقب مرسی مرسی عزیزم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اول هر چیز خوشمزه همینطوره ولی بعدش دلت را میزنه نگران این موضوع نیاش.

      حذف
  6. این سوپ فوق العاده خوش طعم و لذیذ بود. البته چون من گیاهخوار هستم با قارچ و البته مثل شما با پنیرهای کم چرب درست کردم. ممنون مهناز جان

    پاسخحذف
  7. سلام مهناز جان پنیر مثلثی رو در ایران چی میگن با چه اسمی باید پیدا کنم؟ ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم من یادمه در دوران بچگی به این پنیر ، پنیر هلندی میگفتم.

      حذف