صفحات

۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

گراتن کدو

 
 
این غذا بدون گوشت درست میشه و مواد اصلی آن خیلی مقویست. من اولین بار بود این غذا را درست میکردم و برای بار دوم نمی دونم کی این اتفاق بیافته شما هم امتحان کنید به دو جهت یکی اینکه سریع درست میشه و دیگه اینکه مواد اصلی کلی سالمه این هم یک نوع تنوعه یکروز هم این غذا چرا که نه .
 
 

مواد لازم کدو 1 کیلو
پنیر سفید لیقوان 325 گرم
نان 150 گرم
شوید یک مشت
تخم مرغ 1 عدد
پنیر گودا یا هر پنیری که در حرارت آب بشه 100 گرم
فلفل نصف ق چایخوری یا کمتر
 
کدوها را پوست بکنید رنده درشت کنید آبش را بگیرید بهتر اینکه در دستمال نخی ریخته خوب بچلونید تا آبش در بیاد نون را هم درکمی آب  خیس کنید کدو را در ظرف پیرکس به اندازه  25×25ریخته یا ظرفی شبیه به آن ،آب نون را هم خوب میگیریم تکه های کوچیک کرده روی کدوها میریزیم شوید و پنیرخرد شده را اضافه میکنیم سپس تخم مرغ و فلفل را اضافه کرده  به خاطر پنیر به نمک احتیاجی نیست با قاشق یا دست مواد را مخلوط  کرده تا حدی که مخلوط بشه کافیه زیاد له نکنید رویش پنیر رنده کنید (همه کارها در پیرکس انجام میشه پس ظرف زیادی کثیف نمیشه )در فر از قبل داغ شده با درجه 200 سانیگراد 45 دقیقه بپزید بعد از 30 دقیقه اگر دیدید پنیرها زودتر برشته میشن رویش کاغذ آلومینومی بکشید 15 دقیقه دیگر بپزید بعد از پخت از فر در بیارید 10 دقیقه صبر کنید ولرم سرو کنید. در اینجا به چرب کردن قالب احتیاجی نیست .
 
 




۶ نظر:

  1. دستتون درد نکنه مهناز جون ،خیلی غذای سالم وخوشمزه ای به نظر میاد و خیلی هم راحت درست می شه ،حتما باید امتحانش کنم .تنوع هم خیلی خوبه .

    پاسخحذف
  2. انقدر شما خوب و کامل توضیح میدی که هیچ وقت جای هیچ سوالی باقی نمیمونه. فقط یه سوال دارم در مورد طلایی شدن روی شیرینیها یا نون. من روی خمیر زرده میزنم ولی هیچ وقت هیچ وقت رنگ اونها اونجوری که حرفه ای بشه و دلم میخواد در نمیاد. حتی یه کمی با حرارت بالای فر هم میزارم بمونه ولی دریغ از یه رنگ خوشرنگ قهوه ای یا طلایی دلربا. خیلی خودمو بکشم رنگ قهوه ای بدرنگ در میاد که به نظرم نونم خیلی بی کلاسه. اصلا نمیشه و منم اصلا نمیتونم با این قضیه کنار بیام که آخه چرااااااا
    حالا میشه شما منو راهنمایی کنی که اصلا این رنگ جادویی فقط با زرده تخم مرغ به دست میاد؟ شما هم در آخر گریل میکنی؟ مشکل در نوع فر هست؟ شما از چه فری استفاده میکنی؟
    از دستورهای خوشمزه و تکی که میزاری خیلی ممنون عزیزم. شاد باشی همیشه
    سمیه

    پاسخحذف
  3. وااااااای اون عکس آخر منو کشت که..خیلیییییییییییی دلم میخواست اینو الان داشتم و می خوردم...خیلی خوشرنگ شده و به نظر خوشمزه میاد
    راستی مهناز جون نون سیر رو درست کردم..عاالی بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نون سیر نوش جونتون ، در مورد این غذا هم باید بگم تنها راه درست کردنش ذائقه ها متفاوته ولی چون غذای راحتیه حداقل باید این شانس را بهش داد .

      حذف
  4. مرسی سمیه جون ،برای نون فقط آب اسپری میکنم و این کار را در طول پخت دو بار تکرار میکنم برای پیراشکی یا نونهای فانتزی اگر از زرده استفاده کنم همینطور که در دستور میگم عمل کن این چند تا کار را میتونی امتحان کنی شاید به رنگ دلخواه برسی مینونی زرده را با کمی روغن مایع مخلوط کنی و یا با کمی خامه و یا شیر مخلوط کنی یااینکه برای روی شیرینیها زرده را با کمی شربت بار یا شکر مخلوط کنی البته اگر در دستوری اینکار را بکنم حتما میگم شاید جواب بده ،گریل نمیکنم فری که استفاده میکنم فر برقیه در واقع فقط با این نوع فر کنار میام این نوع فر تاثیر زیادی در نتیجه کار داره موفق باشی.

    پاسخحذف
  5. مرسی عزیزم. اگه بتونم قبل از عید امتحان میکنم با این روشهایی که شما گفتی ولی اگه نرسیدم با این همه کاری که هست، حتما بعد از عید این کارو میکنم خیلی دلم میخواد بدونم چطور میشه. خیلی ممنون عزیزم

    پاسخحذف