صفحات

۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

کلم بروکسل

 
اینکه این کلم خوشمزست حرفی توش نیست ولی همه چی بستگی به این داره که خوشمزه درست بشه برای همین بیشتر اوقات از خرید ش صرف نظر میشه همیشه هم که نمیشه یکجور خورد یک بار با کره ،یک بار با روغن زیتون نه دیگه خسته شدیم اینبار به این شکل و فقط میتونم بگم خیلی خوشمزست در اینترنت از یک سایت ترکی  برداشتم .
 
مواد لازم
کلم بروکسل یا دکمه ای 500 گرم
کره 45 گرم(من از یک ق غذاخوری روغن حیوانی استفاده کردم) 
اب لیمو تازه 1 عدد(برای من آب  کمترازنصف لیمو کافی بود شما اگر ترشتر خواستید کامل استفاده کنید )
خامه یک چهارم پیمانه
شیر یک دوم پیمانه
اب سبزیجات یا عصاره ان یا در صورت نداشتن اب ساده یک چهارم پیمانه  
نمک و فلفل به مقدار کافی
 
کلم ها را تمیز کنید اگر برگها زدگی داشت بکنید قسمت سفت زیرش را خیلی کم بگیرید بشورید خشک کنید از وسط نصف کنید در تاوه کره را آب کنید با شعله متوسط سه دقیقه تفت بدید شعله گاز را کم کنید خامه ،شیر آب سبزی ،نمک وفلفل را اضافه کنید سر تاوه را بگذارید ده دقیقه بپزید کلم ها را از تاوه خارج کنید در ظرفی که میخواهید سرو کنید بذارید  اب لیمو را به سسی که در تاوه مونده اضافه کنید 2 تا 3 دقیقه بپزید من از آب لیموی کمتری استفاده کردم بعد سس را روی کلم ها بریزید این کلم بدون گوشت در کنارپوره سیب زمینی هم خیلی خوب میشه من با استیک گوشت چرخ کرده سرو کردم که شد یدا برای هم ساخته شدن فقط کاش سس کلم کمی بیشتر بود بعدها سر فرصت طرز تهیه استیک  چرخ کرده را هم میذارم.
 
 




۱ نظر:

  1. دستتون درد نکنه مهناز جون ،خیلی خوشگل و خوشمزه شدن.من خیلی این کلم ها رو دوست دارم و برای کنار استیک خیلی عالی هستند.استیک هم خیلی جالبه ،منتظر دستور اون هم می مونیم.خیلی ممنون

    پاسخحذف