صفحات

۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

کیک پنیر

 
 
 
 

من همیشه در شکار دستورهای خوب کیک پنیر و شکلاتی هستم و از این کار خسته نمیشم و در این سالها کلکسیون خوبی از نوع امریکائی تا سوئدی و المانی وکره ای درست کردم در نوع امریکائی که قسمت زیرین از ترکیب بیسکوئیت وکره درست میشه برای من کاملا راضی کننده نیست کمی شکل خشن به این کیک لطیف میده و کمی ضد و نقیضش میکنه با لایه روئی خیلی نرم وبیسکوئیت ترد وبرشته شده در زیر ولی خب نوع خوشمزش همیشه خوبه در نوع المانی کمی شکل بهتری پیدا میکنه چون از خمیر تارت استفاده میشه ولی در اخر باز سرو کله لایه ترد و بیسکوئیتی پیدا میشه با لایه زیرین اسفنجی رفته رفته شکل خوبی پیدا میکنه ولی اگر از هیچکدام اینها استفاده نشه چی میشه خب میشه این کیکی که در عکس میبینید باید اقرارکنم با دستور این کیک خوشمزه المانی موتورم در جستجوی کیک پنیر ایده ال کمی کند شده من و همسرم که در خوردن خوشمزه ترین کیک به یک تکه ویا فوقش دو تکه بسنده میکنیم و همان اصل برادری وبرابری را بجا میاریم ودیگران را هم بی نصیب نمیذاریم در مورد این یکی همه چی فرق میکنه تا دخل کل کیک را نیاریم روح و ذهنمون ارامش پیدا نمیکنه فکر کنم متوجه کل مطلب شدید در این کیک کوارک لازمه که شبیه چیزی بین ماست چکیده و پنیر بی نمکه که در خیلی از کیکهای پنیرالمانی استفاده میشه ولی خب شما که در المان نیستید من هم در حال حاضر انجا نیستم نگران موضوع نشید دو راه دارید یا اینکه از ماست خامه ای چکیده کم نمک استفاده کنید یا ماست خامه ای معمولی را خودتون چکیده کنید من از ماست خامه ای چکیده که خیلی کم نمک داشت استفاده کردم میوه این کیک رزبری است که باید بگم ترکیب این میوه در کیک پنیر فوق العادست ولی شما میتونید اینکار را خیلی خوب با البالو ترش ویا با میوه  blueberry  انجام بدید.
 
 
 
 

مواد لازم:
کره نرم 75 گرم
شکر 100 گرم
چوب وانیل 1 عدد ویا هر وانیل دیگر 1 ق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
کوارک یا ماست چکیده 250 گرم
خامه 30 درصد چربی  100 گرم + ماست معمولی 100 گرم یا به جای اینها  پنیر چرب فیلادلفیا 200 گرم (من همیشه از مخلوط ماست و خامه استفاده میکنم )
ارد سمولینا 50 گرم (در سوپر مارکتهای خوب در تهران میشه پیدا کرد یا اینکه در اینترنت جستجو کنید)
رنده پوست پرتقال 1 ق چایخوری
کمی کره برای چرب کردن دور قالب
میوه دلخواه تازه یا یخ زده مقداری که سطح کیک پوشانده بشه
 
 
 
 
 
 
 

اندازه قالب برای این کیک 20 سانتیمتره که در نتیجه قطر کیک کلفتر میشه حا لا من از قالب 24 سانتیمتری که در دسترسم بود استفاده کردم  که کیک همانطورکه درعکس میبینید کم قطر تر شده در زیر قالب کاغذ روغنی بیاندازید و دور قالب را با کره چرب کنید مواد لازم کیک را یک ساعت قبل در دمای اتاق قرار بدید کره و شکر و وانیل را با همزن برقی خوب هم بزنید تا سفید و کشدار بشه تخم مرغ اولی را اضافه کنید خوب که مخلوط شد تخم مرغ دومی را اضافه کنیدوبهم بزنید حالا کوارک یا ماست چکیده را به همراه ماست و خامه و یا پنیر و ارد سمولینا و پوست پرتقال اضافه کرده خوب مخلوط میکنیم تا اندازه ای که مواد یکد ست بشه در قالب ریخته و سطح خمیر را میوه میریزیم در فر از قبل داغ شده با دمای 180 درجه به مدت 35 تا 40 دقیقه میپزیم روی کیک باید خشک شده باشه ولی از داخل کمی لغزان میمونه ولی نگران نباشید باید همینطور باشه فر را خاموش کنید و10 دقیقه درداخل فر بذارید بمونه  حالا از فر در بیارید با کارد دور کیک را یک دور بزنید تا از قالب جدا بشه چون اینکار باعث میشه کیک در حین سرد شدن ترک نخوره میگذارید کیک در قالب کاملا خنک بشه کیک را از قالب خارج میکنید کیک پنیر خنک سرو میشه. 


 

 
 

 
 
 

 





 


در اینجا کیک کمی تیره تره چون از شکر قهوه ای استفاده شده
 
توصیه من برای کسانی که محدودیت در خوردن چربی دارند ویا خانواده های کوچک و یا افراد تنها و یا در کل برای کسانی که میخوان همیشه در فرم باشند اینه که مواد این کیک را میشه به راحتی نصف کرد اگر همون نصف هم براتون زیاده بازم نصفت ترش کنید و اگر مشکل در نصف کردن تخم مرغ داشتید از دو عدد تخم بلدرچین استفاده کنید که به انداره نصف تخم مرغ کامل میشه و به جای لبنیات چرب از نوع معمولیش استفاده کنید شاید کاملا مثل نوع اصلی نباشه ولی باز هم در نوع خودش خوشمزه و مطبوعه  بعد در دو تا قالب کوچک یا حتی دو تا فنجون سرامیک بپزید و زمان پخت را در نظر بگیرید که طبیعیه که کمترمیشه البته خوبیه نصف کردن مواد در مورد همه کیکها ودسرهای خوشمزه اینه هم از خوردنش محروم نشدید و دیگه اینکه چیزی ازش باقی نمیمونه که فکر وذهنتون را مشغوله خودش کنه ومیتونید با خیال راحت به کارهای دیگه برسید .



 

۱۹ نظر:

  1. اخ که هیچ کیک پنیری به اندازه کیک پنیر آلمانی بهم نمیچسبه

    پاسخحذف
  2. گیلدا جون باهات موافقم ولی این یکیش دیگه خیلی خیلی میچسبه

    پاسخحذف
  3. böyle şahane yemeği kim yemek istemez..?
    VEDAT KARAL

    پاسخحذف
  4. Another amazing recepies. I will make it for my next party . Thanks for posting

    پاسخحذف
  5. شیلا جون منتظر نتیجه بعد از پارتی هستم

    پاسخحذف
  6. عزیزم یه سوال اگه آرد سمولینا گیر نیومد با آرد سفید میشه درست کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. طیبه جون در بعضی از کیکهای پنیر از نشاسته ذرت که سفید رنگه استفاده میشه منظورم آرد ذرت که به رنگ زرده نیست ولی اگر نشاسته هم نداشتی مجبورا میتونی از آرد استفاده کنی کیک خراب نمیشه ولی بافتش تغییر پیدا میکنه موفق باشی .

      حذف
  7. ممنون از کارای قشنگتون....

    پاسخحذف
  8. خیلی عالی به نظر می رسه مهناز جون ،دستتون درد نکنه.من عاشق کیک پنیرم البته می شه گفت که تا به حال کیک پنیر آلمانی رو امتحان نکردم . ما اینجا اصلا ماست چکیده نداریم ولی یه پنیری هست به اسم لبنه که از ماست می گیرن و چربی کمی داره (18%)و نوع ترکی اون خیلی کم نمکه ، به نظرتون می شه از اون استفاده کرد ؟ یا چه پیشنهاد دیگه ای دارید ؟

    پاسخحذف
  9. پنیر لبنه ترکی پنیر ی خوشمزست و بافت سنگینی نداره میتونی استفاده کنی راه دوم برای روز مبادا اینه که ماست معمولی را در دستمال بریزی و بذاری تا تمام آبش بره و بشه ماست چکیده موفق باشی.

    پاسخحذف
  10. خیلی ممنون از راهنمایی تون مهناز جون

    پاسخحذف
  11. سلام خسته نباشین من این کیک رو درست کردم فقط پفش نزدیک پخت خوابید!طعم این کیک شیرین ملایم باید باشه؟ کیک من یه کم شیرینیش کم بود و به قول شما طعمش مطبوع و تو دل برو نشد!

    پاسخحذف
  12. خاطره جون این کیک پف نداره مواد لازم با این اندازه که داده شده شیرینی کیک به اندازه ای و زیر دل نمیزنه مگر اینکه مواد دیگری جایگزین کنی بار دیگر از مواد اولیه بالا استفاده کن من همیشه مواد اولیه کیک را دو برابر میکنم چون این کیک فوق العادست

    پاسخحذف
  13. با تشکر از اینکه اینقدر سریع جواب دادین بینهایت ممنون! ولی منظورم از پف کیک اینه که وقتی روش البالو میریزی و البالو ها توی کیک فرومیرن و یه حالت تپلی پیدا میکنه کیک من کمی حالت گودی داره!
    البته به خاطر اینکه اینقدر زود جواب دادین بازم امتحان میکنم و براتون مینویسم! ;)

    پاسخحذف
  14. مرسی‌ مهناز جون خیلی‌ خوب توضیح دادی ،،در اولین فرصت کیکو می‌پزم ..ولی‌ مطمئنم که مثل تو نمیتونم ..من که می‌دونم تو چه دست پختی داری..
    maria

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ماریای عزیزم خوش اومدی،من تمام سعی خودم را میکنم که خیلی دقیق مطالب را توضیح بدم چون تجربه بهم ثابت کرده نا امید شدن در آخر کار بدترینهاست پس بااطمینان و خیال راحت این کیک را درست کن چون میدونم عاشقش میشی.

      حذف
  15. salam mamnoon babate in postaye khoobetoon, man in keik ro dorost kardam ava daghgahan az sdastootere shoma peiravi jkardam, vali keike man kheili kam shirin shode bood va chandan changi be dal nemizane! man tazeh kar nistam vali nemidoonam chera in cake khoob nashod, sheklesh khoob shode bood, bishtar az baghiyeye cheese cake ha ensejam dasht. Ba in hame morede ghaboole ahali manzel vafghe nashod! fekr knoam bayad oon cake kahashkashi ro ham emtahan konam1! bazam mamnoon!

    پاسخحذف
  16. سلام دوست عزیز این کیک پنیر خیلی خوشمزه و طعمی لطیف داره من خیلی دوسش دارم ولی خب سلیقه ها فرق میکنه .

    پاسخحذف
  17. من بیشتر مطالبتونو خوندم و بینهایت لذت بردم؛ واقعا یه آدم چقدر میتونه هنرمند باشه، یک دنیا ممنون که هنر و تجارتونو در اختیار بقیه هم گذاشتید

    پاسخحذف