صفحات

۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

pasteis de nata

 


عشق وعلاقه پرتقالیها به این شیرینی مثل calenes  در فرانسه است نزدیک
خونمون در پرتقال یک قهوه خونه بود که انواع شیرینیهای کوچک و بزرگ و انواع قهوه سرو میشد ده صبح غل غله بود انگار همه از کارشون دست میکشیدند و میامدند اونجا که این شیرینی را با یک فنجون اکسپرسو بخورند و دوباره برند سر کار وزند گیشون من هم که فهمیده بودم داستان از چه قراره راه میا فتادم کاری را میکردم که اونا میکرد ند تا اینکه دیدم ای داد بیداد مثل اینکه معتاد شدم وکم کم این عادت خوب را کنار گذاشتم و همه چی شد مثل روز اول.
 
حالا در مورد این شیرینی اینکه از دو قسمت تشکیل میشه قسمت داخل با پودینگ نپخته پر میشه و قسمت خارجی با خمیر هزارلا  رک وپوست کنده بگم این خمیر باید از نوع خونگیش و حتما و حتما با کره درست شده بشه اخه تنها خوردن که نیست لذ تش باید با تمام وجود احساس بشه چه فایده داره همه چی از اول خوب شروع بشه به اخر که رسیدی طعم خمیرش همه چی را خراب کنه اینو گفتم برای کسانی که به دنبال کیفیت و نتیجه خوب هستند در غیر اینصورت همون خمیر اماده داخل فریزر که میتونید از سوپر مارکتها تهیه کنید
 
 


تخم بلدرچین در اینجا هیچ نقشی نداره یک تخم مرغ کم اوردم از تخم بلدر چین استفاده کردم
 

مواد لازم:
خمیر هزار لا 500 گرم
 شیر 500 میلی لیتر در بعضی دستورها از خامه استفاده میشه
شکر 250 گرم
ارد 35 گرم
تخم مرغ ا عدد
زرده تخم مرغ 5 عدد
کره 2 ق مربا خوری
چوب وانیل 1 عدد یا 2 ق مربا خوری وانیل
نمک نوک ق چایخوری
دارچین کمی

اگر خمیر یخ زده است میگذارید تا باز بشه من معمولا خمیر را برش مید م و داخل فریزر میذارم که در موقع لزوم استفاده کنم ولی اگر خمیر شما بریده نشد ست دیگه بهتردر غیر اینصورت خمیرهای بریده شده را در کنار هم بذارید وردنه کنید تا حدودی که یک خمیربشه به اندازه 20×40 حالا از عرض لوله کنید ودر فریزر بذارید نباید خمیر یخ بزنه فقط سرد و سفت بشه حالا پودینگ را اماده میکنیم.
 
 


از عرض لوله کنید


شیر و کره ومغز وانیل و چوب وانیل را در قابلمه ریخته میپزیم اگر از وانیل دیگری استفاده میکنید در اخر کار اضافه کنید شکر و نمک و ارد را مخلوط کرده  به شیر پخته شده اضافه کنید و خوب و محکم بهم بزنید تا حالت پودینگ شلی را پیدا کنه از روی حرارت برداشته بذارید کمی خنک بشه تخم مرغ وزرده ها را اضافه کنید وانیل را هم اضافه کنید خوب بهم بزنید در تمام مراحل ازهمزن دستی استفاده کنید خمیررا برشهای یک سانتی بزنید وبا دست پهن کنید و در قالبهای کوچک بذارید در اصل از قالبهای مخصوص این شیرینی استفاده میشه ولی از قالبهای مافین هم میشه من که اینجا وسایلم محدوده از نوع کاغذیش استفاده کردم شما اینکار را نکنید  اگر نخواستید از قالب مافین استفاده کنید برای اطلاع بیشتر در مورد فرم قالب و شکل شیرینی در اینترنت جستجو کنید پودینک اماده شده را روی خمیر بریزید ودو سانتی جا خالی بذارید در فر از قبل داغ شده با حرارت 225 تا 250  درجه سا نیگراد به مدت 10 دقیقه  تا زمانی که رویش تقریبا سوخته بشه بپزید فرها کاملا متفاوت هستند  دقت کنید امکان داره در فری به مدت ده دقیقه در فر دیگر تا سی دقیقه هم طول بکشه بگذارید کمی سرد بشه این شیرینی به شکل سنتی ولرم وکمی دارچین رویش پاشیده  وسرو میشه
 


 
 
 











۷ نظر:

  1. دستورهایی که بر اساس تجارب شخصی باشن بارزشن. من تا به حال اسم اینها رو هم نشنیده بودم

    پاسخحذف
  2. dünya iyisi güzel insan ellerine sağlık,harikalar yaratmaya devam et lütfen...

    پاسخحذف
  3. پرتغال زندگی می کردید ؟ من الان در پرتغال هستم . برای خمیر این شیرینی ازچه خمیر آماده ای می توانم استفاده کنم ؟ کبرادا یا فولیادا ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما باید از massa folhada استفاده کنید که با ماگارین درست میشه ازmassa quebrada برای تارتها و چیز کیک استفاده میشه .

      حذف
  4. از پاسختون متشکرم . یک سوال دیگر: می توانم از خمیر فولیادا برای شیرینی زبان یا ناپلونی استفاده کنم ؟

    پاسخحذف
  5. بله میتونید از این خمیر استفاده کنید.

    پاسخحذف