صفحات

۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

کیک شکلاتی


 

همانطوریکه در خیلی چیزها مارکهای خوب ومعمولی وجود داره در مورد کیکها هم همینطوره مثلا کیک شکلاتی و پنیر ازنوع معروف وبا کلاسند و کیکهای دیگر هر چقدر هم که خوشمزه باشند از نوع معمولی، هیچوقت نمیشه آدم برای  یک کیک معمولی خودشو جر بده ولی برای نوع شکلاتی و پنیر میشه این دو تا کیک جزو کیکهای رمانتیک هم به حساب میان پس خانمهایی که به آشپزی و کیک پزی علاقه ای ندارند از خیر این دو تا نگذرند چون آینده داره پختن این کیک توسط آقایون هم به همون اندازه  شیک و رمانتیکه و به همون اندازه آینده داره پس در آخر به این نتیجه میرسیم که کیک شکلاتی و پنیر در کنار هم زوجهای خوبی هستند . کیک شکلاتی یعنی شکلات کره،تخم مرغ و کیکی که از کاکائو و کره درست میشه اگر چه  در نوع خودش خوشمزست ولی یک کیک کاکائوئیست و نمیشه بهش گفت کیک شکلاتی نوع خیلی بد این کیک با کاکائو و روغن مایع و ارد خیلی زیاد و جوش شیرین درست میشه که اینترنت پر شده از دستور وعکسهای این کیک مرطوب و سیاه این را گفتم که حواستون باشه با دیدن چنین عکسی یا دستوری راهتون را عوض کنید و از راه بدر نشید و گول آب و رنگش را نخورید .
 

 
 
مواد لازم
شکلات سیاه  60 یا70 درصد  تلخ 300 گرم (اگر تلخ تر هم خواستید میشه)
ارد 2 ق غذاخوری
کره 150 گرم
تخم مرغ 5 عدد
شکر قهوه ای یا سفید 100 گرم
این کیک در قالب 26 سا نتیمتری درست میشه اگر مواد را نصف کردید از قالب 18 سا نتیمتری استفاده کنید .
 
شکلات را خرد کرده کره را هم خرد کرده در کاسه ای ریخته در داخل قابلمه ای اب ریخته کاسه را روی قابلمه قرار میدیم طوریکه کاسه با اب بر خورد نداشته باشه روی شعله کم میگذاریم اب بشه ولی دقت کنید که شکلات ذوب بشه ولی داغ نشه در این فاصله مواد کیک را اماده میکنیم زرده و سفیده را جدا کرده زرده را با شکر تا حدی که سفید و کشدار بشه میزنیم حالا یک قاشق ارد اضافه میکنیم با همزن میزنیم تا قاطی بشه بعد دومین قاشق ارد را اضافه میکنیم کمی بهم میزنیم تا مخلوط بشه حالا شکلات ذوب شده که نباید داغ باشه را اضافه میکنیم و بهم میزنیم سفیده تخم مرغ را میزنیم تا کا ملا سفید و سفت بشه توجه کنید پره های همزن باید کاملا تمیز و خشک باشه سپس سفیده را در سه یا چهار مرحله و ارام با قاشق چوبی یا اهنی در مواد شکلاتی زیر ورو میکنیم به شکل دورانی چون با این کار پف سفیده از بین نمیره تا اندازه ای بهم بزنید  که مواد مخلوط بشه در ته قالب یک کاغذ روغنی بندازید کمی اطراف وته قالب را کره بزنید مواد را داخلش بریزید رویش را با قاشق صاف کنید یکی دو بار قالب را به ارامی به زمین بکوبید تا حبابهای داخل مواد خارج بشه این در مورد همه کیکها صدق میکنه باعث کیفیت و پوکی کیک میشه در فر از قبل داغ شده با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه میپزیم از فر خارج کرده بگدارید سرد شود واگر مواد را نصف کردید در قالب کوچک درست کردید به مدت 35 دقیقه بپزید وفر را خاموش کرده و قالب کیک را 5 دقیقه دیگر در فر خاموش قرار بدید  بعد از فر در بیارید بذارید سرد بشه این کیک چه سرد خورده بشه و چه برای دسر گمی گرم بشه  و ور دلش هم یک گلوله بستنی وانیلی یا کاراملی گذاشته بشه خوشمزست غیر از این هم نمیتونه باشه کیکی که مغزو استخونش از شکلات و  کره باشه.
 
 
 
 
همانطور که میبینید بعد از پخت بافت کیک به این شکله بعد از چند ساعتی  بافتش عوض میشه و جالب اینکه در هر دو نوع طعمش بهشتیه  
 براتون پیش اومده در ساعت خاصی به خاطر موضوعی خوشحال باشید و ند ونید دلیلش چیه خب من سه روز این حالت را داشتم
 
 آخرین تکه کیک بعد از سه روز، مثل قالی کرمون میموند هر چقدر از عمرش میگذ شت بهتر میشد
این کیک خیلی شکلاتی ،خوشمزه وشیرینی به اندازه ومطبوعی داره 
 


 
 
 



۱۶ نظر:

  1. خیلیییییییییی شکلاتیه...باید حتما درستش کنم...وای ی ی ی ی

    پاسخحذف
  2. mishe ba roghan maye ham dorostesh kard, ya hatman bayad kareh estefadej kard?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این کیک با کره درست میشه شاید بشه با روغن مایع درست کرد ولی دیگه این کیک نمیشه.

      حذف
  3. madarrrr jaaaaaaaaaaaannn,,,fekr kon ino ba gerdo ham dorost koni adam halak mishe,,,namardam ino nadorotsam man

    پاسخحذف
  4. salam khanomi. mamnoon be khatere in cake shiko ziba. mishe begid nazaretoon chiye age be cake baking powder ezafe konim? bazam mamnoon

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این کیک در واقع یک تارت شکلاتیست و بافتش با کیک کاکائو یا شکلاتی
      که از بگین پودر استفاده میشه فرق میکنه در این کیک از بگین پودر استفاده نمیشه چونکه نمیخواهیم حجم پیدا کنه.

      حذف
  5. سلام بعد مدتها قسمت شد اون کیکی را که میخواستم اینجا پیدا کنم واقعا عالی بودمهناز جونم عاشقشتم دستوراتت حرف نداره مممنون

    پاسخحذف
  6. کیک شکلاتی مرطوب و کم آرد رو خیلی دوست دارم مثل برونی. از بافت کیک خوشم اومد. لطفا بگید میشه جزو کیک های مرطوب گذاشت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در بین کیک های شکلاتی میشه گفت مرطوبه ولی رطوبتش با کیک شکلاتی اسفنجی فرق میکنه و بافت خاص خودش را داره باید امتحان کنی تا بهتر متوجه بشی.

      حذف
  7. این یکی رو هم درست کردم مهناز جون. مثل همینی شد که عکسش هست. کاش میشد ما هم عکس کیک هامونو میذاشتیم.
    یک پوسته ی نازک ترد و شکننده در روی کیک که چند تا ترک هم داشت و داخل کیک هم مثل همه ی کیک های هم خانواده ش که بدون بکینگ پودر و کم آرد ند خیلی نرم و ریزبافت ومرطوب بود. دستت درد نکنه:)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مینای عزیز خوشحالم که دوست داشتی ،امیدوارم در آینده وقت بیشتری برای این وبلاگ داشته باشم و بتونم یک تغییراتی بدم ولی متاسفانه در حال حاضر هیچ شانسی برای این کارها ندارم باور کن بعضی اوقات مدت طولانی از وبلاگ بیخبر میمونم ، با همه اینها سعی خودم را خواهم کرد.

      حذف